Tuesday, December 27, 2011

NGO Wargakilang di Lembah Kelang



From: Mohd Warikh (warikh_dmp@yahoo.com)

Alhamdullilah, JJMS zon tengah telah selesai sepenuhnya pada petang semalam. Ucapan terimakasih pada yg memberi bantuan terutamanya sdr Mirzan, keluarga GE (Sharul & Faizal), Alias dan isterinya dari putrajaya, Roha dan Monier.

Pada 25hb Dis kita selesai memberi bantuan pada PPRT Lembah Subang.





Utk PPRT Lembah Subang, kita berjaya memberi sumbangan peralatan sekolah kepada 65 pelajar, sessi mtvc oleh YB Monier mendapat respon yg sangat baik.






Saya tengok sebahagian besar waris khusyuk mendengar ceramah beliau.




Saya diberitahu ada waris yg dapat semangat baru lepas dengar ceramah Monier. Kalau anak kampung ulu banat (ni Monier yg kata masa mtvc) seperti Monier boleh berjaya maka depa pun boleh berjaya juga. Ramai waris yg terharu bila diberitahu Monier sanggup datang dari kedah ke subang semata-mata nak tengok anak-anak depa berjaya. Itu yg depa bagi tepukan gemuruh masa tengah mtvc kerana menghargai kedatangan beliau.




Banyak ilmu yg dikongsi walaupun masa pendek. Monier bagi 20 tips utk melahirkan anak staright A's. Insyaallah kami-kami yg hadir pun tumpang ambik ilmu dia juga.



Terimakasih juga pada tulang-belakang yg menjayakan JJMS zon tengah iaitu Sharul, Faizal, Borhan dan Nik yg turut hadir membantu perjalanan majlis.

Pada 26hb Dis disebelah pagi, kita telah menyerahkan sumbangan peralatan sekolah kepada 8 orang murid termiskin di PPR Ampang hilir.

PPR Ampang hilir merupakan lokasi bantuan sekolah yg kita adakan pada tiap-tiap tahun. Cuma kita kurangkan bilangan penerima supaya dapat memberi peluang kepada tempat lain pula untuk merasa pula.

Disebelah petangnya kita meraikan penghuni anak-anak yatim dan miskin di Raudhatul Jannah. Keluarga GE yg diwakili oleh Sharul dan Faizal telah bersusah payah menyediakan juadah majlis dengan menu utamanya beriyani kambing. Roha walaupun sakit telah bersusah-payah memandu ke sini semata-mata untuk menyalurkan sumbangan yg agak banyak berbentuk buku-buku bacaaan dan pencil colour.

Yg menariknya pengetua KAFA lembah subang juga turut serta menghadiri majlis bantuan di Raudhatul Jannah sambil berkenalan dengan Kak Nab iaitu pengasas rumah Raudhatul Jannah ini. Sebanyak 13 penghuni disini mendapat bantuan beg dan peralatan sekolah.

Utk JJMS zon tengah kita telah berjaya mengagihkan bantuan kepada seramai 86 pelajar miskin disamping bantuan-bantuan lain seperti pakaian terpakai. Ini merupakan aktiviti penutup utk tahun 2011 dan insyaallah kita berharap amalan yg kita lakukan ini adalah ikhlas semata-mata kerana Allah dan dikira sebagai amal jariah kita di akhirat kelak. Amin.

-warikh_dmp@yahoo.com-
YDP NGO WARGAKILANG

No comments: